۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

آیا احمدی‌نژاد را دوشنبه بازداشت و بازجویی کردند؟

ترجمهٔ اصل خبر سایت انگلیسی‌زبان ورلد نت دیلی به همراه حواشی آن

وبلاگ گلاسنوست: بر اساس خبری که چند ساعت پیش «رضا کهلیلی»، بر اساس اطلاعات منبعی در حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در وبسایت انگلیسی‌زبان ورلد نت دیلی  (WND) و در پی آن سایت گاردین اکسپرس منتشر کرده، روز دوشنبه صبح، احمدی نژاد پس از بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برای چند ساعت بازداشت شده و توسط حسین طائب، اصغر حجازی، مجتبی خامنه‌ای و محسنی اژه‌ای، در مورد وجود نواری دال بر تقلب در انتخابات ۸۸ ــ که چند روز پیش، سایت «بازتاب امروز» مدعی وجود آن شده بود، و بلافاصله خبر را پس از انتشار حذف کرد و سپس خود وبسایت نیز توقیف و از دسترس خارج گردید ــ بازجویی شد. این خبر هنوز توسط منابع رسمی تأیید یا تکذیب نشده است. رضا کهلیلی (نام مستعار) یکی از افسران سابق امنیتی ایران است که از چند سال پیش به آمریکا گریخته و ارتباطاتی با محافل امنیتی و عمدتاً دست راستی افراطی آمریکا برقرار کرده است. برخی خبرهای پیشین این مأمور مرتبط با سی آی ای تأیید نشدند.
البته در روزهای گذشته خبرهای تأییدنشدهٔ دیگری نیز از منابع دیگر، راجع به احتمال دستگیری احمدی‌نژاد، ــ چنانچه خطری برای نظام ایجاد کند ــ منتشر شده بود. در همین راستا، ده روز پیش نیز، در روز اول اردیبهشت، وبسایت «ملی - مذهبی» در مطلبی با عنوان «اظهارات رهبری در دو دیدار متفاوت در یک هفته: بازداشت احمدی‌نژاد در صورت ایجاد خطر برای "نظام"»، نوشته بود که: «رهبری جمهوری اسلامی دو بار و در دو دیدار متفاوت، سخن از بازداشت احمدی‌نژاد زده است. ذکر این موضع یک بار موقعی بوده است که یکی از افراد جریان راست (موسوم به اصول‌گراها) نزد وی رفته و با اشاره به برخی رفتارهای احمدی‌نژاد و در پیش بودن تجمع استادیوم آزادی گفته است که احمدی‌نژاد دارد شلوغ می‌کند و ممکن است در انتخابات نیز خرابکاری کند. رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ می‌گوید «اگر کاری کند که برای نظام خطر داشته باشد دستور می‌دهم به بازداشتگاه بیندازندش!» و بار دیگر در دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی بوده است. در این دیدار (که بخش‌هایی از اخبار و تحلیلی که هاشمی پس از آن از این دیدار داشت به عرصهٔ رسانه‌ها  نیز کشانده شد)، آقای هاشمی تحلیلی از اوضاع کشور ارائه می‌کند که جا به جا رهبر جمهوری اسلامی موضع و تحلیل وی را رد و تحلیلی متفاوت و به عکس از اوضاع کشور می‌دهد. آقای خامنه‌ای اما در بحث انتخابات به وی می‌گوید اگر نامزد معقولی بیاورید خوب و قابل تفاهم است. در عین حال وقتی هاشمی رفسنجانی از احتمال خطرناک شدن احمدی‌نژاد برای نظام سخن می‌گوید و اظهار می‌کند مواظب احمدی‌نژاد در این چند ماه باشید تا خطری برای نظام ایجاد نکند، رهبر جمهوری اسلامی با لحنی مشابه شنیدهٔ بالا پاسخ می‌دهد «می‌گویم دوروزه بازداشتش کنند!»
ترجمهٔ کامل متن خبر سایت ورلد نت دیلی راجع به بازداشت و بازجویی روز دوشنبه از محمود احمدی‌نژاد، بدون هیچ‌گونه داوری و فقط برای آگاهی، تقدیم می‌شود:

«اختصاصی دبلیو ان دی: احمدی‌نژاد بازداشت شد و پیش از آزادی، هفت ساعت به مکانی امنیتی برده شد.»

«رضا کهلیلی: بر اساس خبری که منبعی از داخل حفاظت اطلاعات سپاه جمهوری اسلامی ارسال کرده، رئیس جمهور ایران، محمود احمدی نژاد، روز دوشنبه به مدت هفت ساعت دستگیر شد و پیش از آزادی، به او هشدار داده شد که در مورد موضوعات حساس جمهوری اسلامی دهان خود را ببندد.
این منبع گفت که روز دوشنبه، پس از ملاقات احمدی نژاد از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به سرمحافظ تیم حفاظتی رئیس جمهور ایران اطلاع داده شد که از احمدی نژاد خواسته شده که برای یک ملاقات ضروری به دفتر رهبری برود.
در راه رفتن به بیت رهبری، سه خودرو دیگر به تیم اسکورت رئیس جمهور پیوستند و به خودرو اولی گفته شد که مسیری دیگر را در پیش بگیرد. احمدی‌نژاد را به جای اینکه به بیت رهبری ببرند، به مکانی محرمانه در یکی از ساختمانهای وزارت خارجه منتقل کردند که تحت کنترل حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران قرار داشت.
به محض خروج احمدی‌نژاد از خودرو، احمدی‌نژاد و تیم حفاظتی او با افراد امنیتی درگیر و وارد مشاجره شدند. در همین حال، تیم حفاظتی احمدی‌نژاد خلع سلاح شدند و وسایل ارتباطی آنان توقیف گردید. سپس احمدی نژاد به دفتری در طبقهٔ زیرین متعلق به حسین طائب، رئیس حفاظت اطلاعات سپاه، منتقل گردید.
بر اساس گفته‌های منبع خبر، صدها نفر از دیگر اعضای حفاظت اطلاعات سپاه، تمامی افراد مرتبط با احمدی‌نژاد را در سراسر تهران در مورد وجود سندی مهم برای رژیم تحت بازجویی قرار دادند.
احمدی‌نژاد در حضور حسین طائب، اصغر حجازی، رئیس حفاظت اطلاعات بیت رهبری و مجتبی خامنه‌ای، پسر رهبری و غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفت. به او هشدار و اولتیماتوم داده شد که از ادعاهای خود علیه مقامات عالی و رسمی کشور دست بردارد. بر اساس آگاهی منبع مورد اشاره، احمدی‌نژاد در ساعت یازده و چهل و پنج دقیقه شب روز دوشنبه (به وقت تهران آزاد و به تیم حفاظتی‌اش تحویل داده شد.
پیشتر، تنها چند روز پیش از آغاز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری، پایگاه خبری «بازتاب امروز» گزارش داده بود که احمدی‌نژاد هشدار داده است که اگر کاندیدای مورد اعتماد و مشاور ارشد او، اسفندیار رحیم مشایی، رد صلاحیت گردد، او نواری را افشا خواهد کرد که نشان می‌دهد رژیم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ تقلب کرده است.
بر اساس این نوار، ادعا شده که مقامهای رسمی در سال ۱۳۸۸ به احمدی‌نژاد گفته‌اند که مجموع آراء او را برای پیروزی در انتخابات ۲۴ میلیون رأی اعلام خواهند کرد، در صورتی که آراء واقعی او ۱۶ میلیون است. در این نوار، احمدی‌نژاد به مقامات می‌گوید که این کار را نکنند. وبسایت «بازتاب امروز» توسط نیروهای امنیتی رژیم از دسترس خارج شد و همچنان در توقیف است.
میلیونها نفر از ایرانیان پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به خیابانها آمدند و فریاد زدند که آراء ۶۳ درصدی احمدی نژاد یک تقلب است و خواهان انتخابات آزاد شدند. هزاران نفر بازداشت شدند و بسیاری شکنجه و اعدام شدند. از آن زمان تا کنون، کاندیداهای مخالف احمدی نژاد ــ میرحسین موسوی و مهدی کروبی ــ در بازداشت خانگی هستند.
بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، ۱۲ نفر اعضای شورای نگهبان تصمیم می‌گیرند که چه کسانی صلاحیت کاندیداتوری در انتخابات را دارند، و هر کس پیشینهٔ مخالفت با نظام را داشته باشد، از کاندیداتوری منع می‌شود. شورای نگهبان متشکل است از ۶ نفر فقیه، که توسط ولی فقیه منصوب می‌شوند، و ۶ نفر حقوقدان، که توسط رئیس قوهٔ قضائیه (که خود او منصوب رهبری است) معرفی شده و سپس توسط پارلمان تأیید می‌گردند.
احمدی‌نژاد قبلاً هشدار داده بود که اسنادی را نه تنها از مقامهای امنیتی عالی‌رتبه، بلکه دربارهٔ اعضای برجستهٔ مجلس و قوهٔ قضائیه افشا خواهد کرد که تقلب و فریبکاری آنان را ثابت می‌کند.
منبع مورد اشاره در بالا اضافه کرد که جالب خواهد بود که ببینیم آیا احمدی‌نژاد هشدارها را جدی می‌گیرد یا اینکه مشکلات بیشتری برای رژیم ایجاد خواهد کرد؛ اما یک چیز قطعی و حتمی است: اگر چنین نکند، فرجام او مرگ خواهد بود.»


۳ نظر:

  1. salam aziz matlabe dastgiri mahmoot ro khondam jaleb bood mishe be man mail bezani kare khososi dashtam
    cia_iran@hotmail.com

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز مجازی من
      در دنیای مجازی اگر هدفمان اطلاع‌رسانی است کار خصوصی مفهومی ندارد. همین جا با کمال میل در خدمتم.

      حذف
  2. من از همین جا به سپاه و وزارت اطلاعات بگم که چه احمدی نژاد بگه چه نگه مردم همه از تقلب در انتخابات آگاه هستند و این کارهای سپاه که همه از آن مطلع میشوند تنها جرمشان را سنگین تر میکند و بعدا بالاخره روزی به دست مردم میفتند که باید خودشون یا خانوادهاشون جواب پس بدن. این اعضاسپاه و وزارت اطلاعات مجرم جایی برای فرار ندارند.

    پاسخحذف